Sophie - Prózák |
GONDOLKODOM ... A párkapcsolatról |
|
A PÁRKAPCSOLATRÓL 1. Mielőtt összebútoroznánk, előtte kell kritikusan szemlélni leendő hálótársunkat, és az észleltek alapján eldönteni, hogy tudunk-e vele élni. Ilyenkor érdemes lajstromba venni árnyékos és fényes oldalát, és átgondolni, hogy ha egy fikarcnyit sem változik, akkor is tudjuk e szeretni így, ahogy van. Mi ezt általában fordítva szoktuk. Mielőtt összeköltözünk, jó szorosan becsukjuk a szemünket, miután együtt élünk, akkor jól kinyitjuk. És elkezdődik egymás szidalmazása, becsmérlése, lehúzása. A PÁRKAPCSOLATRÓL 2. Kapcsolatainkban nem tudjuk, hogy hol húzódik a határ, amíg a mi felelősségünk tart, és hol kezdődik a másiké, amit ha magunkravállalunk, felborul a kapcsolat harmóniája. Az egyik |
lassan kivonul minden felelősségből, míg a másik azokat fokozatosan magára vállalja, a végén csaknem az összes felelősség őt terheli. Ám mielőtt bárki előadná mártír szerepét, gyorsan leszögezem, hogy az energiák kiegyenlítődésre törekednek, ezért az egyik oldal többlete, a másik oldalon hiányként jelentkezik. Vagyis van egy, vagy két másik terület, amiért viszont egyáltalán nem vállal felelősséget az, aki a kapcsolatot hurcolja a vállán. És fordítva, aki ebből kivonul, máshol túlkompenzál, többletteljesítményre igyekszik. Éppen ez a diszharmónia a figyelmeztető, hogy keressük meg azt az életterületet, aminek az elfedésére túlkompenzálásra rendezkedtünk be. Érdemes utánanézni a túlzásba vitt dolgainknak, pótcselekvéseinknek, hogy mi az, amit viszont egyáltalán nem vállalunk fel. Ez is egojátszma, és minél inkább az ego uralja a párkapcsolatot, az annál boldogtalanabb, és élettelenebb. |
A HÁZASSÁGRÓL Házasodunk, összeköltözünk, szétköltözünk, de mindig ugyanabban a szituban találjuk magunkat. Hiszen nem oldottuk meg a problémánkat, még ugyanazokat a hibás gondolati mintákat követjük, ugyanazokat a játszmákat játszuk. Nem vesszük észre, hogy hol feneklik meg a konfliktus. Nem, mert ehhez komoly befelé tekintés kell, ráadásul részrehajlás nélkül, saját gyengeségeinket ugyanúgy észre kell vennünk, mint másokét. Egy mércénk van, azzal mérünk mindenkit, magunkat is. Ha valamit másoknál hibaként értékelünk, az nálunk is abban a rubrikában kell szerepeljen. Amikor ezt elfogadtuk, akkor jön a következő nehézség. Gondolkodásmódunkat annyira kell rugalmassá tennünk, hogy felismerjünk egy új, kínálkozó gondolatmintát, egy könyvből, CD-ről, filmből, valakinek a szavaiból. A felismeréssel indulunk el saját megoldásunk felé. |
A VÁLÁSRÓL Ma ismerkedős kedvemben voltam, és a zöldségesnél fecsegtem egy hölggyel, hogy az ember azt sem tudja milyen könnyű kaját főzzön ilyen melegben. Mire a zöldséges megszólal, hogy ő tegnap este chilis babot kapott vacsira. A fazon elég rossz bőrben van, még egy - két ilyen gondoskodás, és elteszi a feleségek gyöngye láb alól. Pusztít a szeretet a párkapcsolatokban, sorban "elhullanak" a hitvesi szeretet áldozatai. Mostanában a házasságot kétfelől is éri támadás jogosan vagy jogtalanul. Részint azért támadjuk, mert elavultnak tartjuk, mondván: úgyis felbomlik, annyi a válás. Ez a másik támadáspont, a válás. Itt sem a válás lehetőségével van a baj, hanem azzal, hogy képtelenek vagyunk megtanulni egy párkapcsolatból azt, amit meg kell, ehelyett még 4-szer házasságot kötünk, és siránkozunk, hogy nincs egy normális férfi / nincs egy normális nő. Holott nem mentális problémáink vannak, csupán annyi a baj, hogy képtelenek vagyunk felnőni, és felnőtt módjára vállalni a felelősséget tetteinkért és kimondott szavainkért. Szavainkért aztán végképp nem vállalunk semmiféle felelősséget, a legelterjedtebb, amivel lelkiismeret furdalás nélkül fel is mentjük magunkat, mindössze két szó: „nem emlékszem”. De kérem szépen! A szavainkkal teremtünk! |
A Sophie - Prózák weboldalainak egyikén jár Kedves Olvasó, ahol több mint 40 történetet, szikrát, spirituális ébreszto gondolatot, sot, gondolatébreszto gondolatot talál. A prózák többfélék, így a spirituális jellegu írásokon kívül sok-sok szórakozásra, nevetésre is van lehetosége. |
Sophie további weboldalai, mint EzoTaro
|